onsdag 4 maj 2011

Besök i Katmandu

Igår hade vi möjlighet att träffa en äldre kvinna från södra Nepal som vigt sitt liv åt sin skola. idag en skola med 650 elever, varav ca 20 internatelever. Hon är fantastisk: Skolan har hon byggt upp från grunden, hon säger aldrig nej till en elev - om någon inte kan betala skolavgiften så måste det gå ändå. Hon beskrev barn som kommer till skolan utan skor för att föräldrarna prioriterat att betala skolavgiften, hon berättade med stolthet i rösten hur elever hon har haft i sin skola nu lever runt om i världen. Med entusiasm tog hon del av det material vi har kring vårt Trash Book Projekt - hon är "på"" Över 70 år gammal från en av de fattigaste delarna av Nepal så förstår hon utan tvekan värdet av Global Buddy Schools och ambitionen om att barn runt om i världen måste lära känna varandra bättre. Jag känner stor ödmjukhet när jag möter dessa människor, jag får massor av kraft. /Lena

1 kommentar:

  1. För en kort tid sedan visste jag inget om projekten som skall hjälpa barn till en bättre framtid. Nu är jag imponerad! Tack för informationen och jag tror nog vi kan komma att höras av igen! Väntar med spänning på hur det går för sonen Henrik, men det är visst svårt med kommunikationen där uppe på höjden. Hälsningar /Bosse E

    SvaraRadera