tisdag 10 maj 2011

Henrik och Lobuche Peak

Samtliga ar nu tillbaka nere i Kathmandu. Antligen har jag tillgang till lite mer palitlig datakommunikation och har bl.a. kunnat lasa era fantastiska kommentarer ordentligt. Jag vill baserat pa dessa kommentarer gora ett tillagg till mitt forra inlagg pa bloggen.

I det allmanna strulet med tekniken och mitt nagot vacklande halsotillstand missade jag att redogora for Henriks forsok att bestiga Lobuche Peak. Som jag tidigare namnt kande sig inte heller Henrik helt ok dagen innan toppforsoket. Han vill dock forsoka ta sig till det framskjutna baslagret for att dar fatta beslut om toppatack. Val dar insag han dock att fysiken inte rackte till for den tuffa klattringen mot toppen. Han valde darfor att stanna kvar i lagret nar Malin och Martin klattrade. Pa vagen ned "hamtade" de upp Henrik och fortsatte sedan ner tillsammans.

Jag skall senare idag forsoka hinna lamna en rapport om de senaste tva dygnen. Kanske aven med lite bilder.

/Olov

4 kommentarer:

  1. Tack för informationen, vi räknade ut att strulet och hälsan stört rapporteringen. Inte heller trodde vi det hade hänt något allvarligt. Nu vet vi det viktigaste och gratulerar till framgångar och tappert kämpande i tuffa förhållanden.
    Hälsningar Bosse E

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni nått toppen, ser fantastiskt ut på bilderna. Tråkigt att du inte fick göra ett försök Olov, men som du vet så finns den ju kvar.. Se till och krya på dig och njut av era sista dagar i Nepal.

    SvaraRadera
  3. PerArne Nilsson11 maj 2011 kl. 12:58

    Synd att alla inte nådde målet men det har varit intressant att följa er!
    Nu står det 4-2 i hockey VM mot Tyskland när 3;e perioden startade!
    Hälsa Magnus från P-A

    SvaraRadera
  4. vilken resa, det har varit otroligt spännande att följa er. grattis till er alla. Kramar till Gittan från oss alla. vi saknar dig. Kram Tony o Gun med en hälsning från hela teamet.

    SvaraRadera