söndag 8 maj 2011

Lite bilder

Underbar morgon i Namche Bazar. Sovit riktigt gott och sluppit hosta. Idag skall vi bara slappa och shoppa i vantan pa de andra. Lyckades de na toppen? Spanningen ar stor.
Den kraschade harddisken gor att jag inte kan ladda upp bilder fran min dator. Jag har nu lanat en dator pa Khumbulodge och plockar nagra bilder direkt fran den lilla kameran (systemkameran har forhoppningsvis varit pa toppen av Lobuche Peak och kommer senare idag). Jag kan dock inte garantera kvaliten pa bilderna. Hall till godo.


Mt. Everest Base Camp


Jakob i vart talt - Everest Base Camp, 5.350moh



Vilda bergsgetter pa vagen mellan Thengboche Namche Bazar




Malin, Martin och Henrik lamnar oss for att ta sig till High Camp pa Lobuche Peak. Kl.03.00 borjar toppatacken


Birgitta, Magnus, var guide Nawang och Jakob vid minnesplatsen ovanfor Thukla


Jakob far syresattningen av sitt blod testad pa kliniken i Pheriche. Han har otroligt hoga varden (90%) = mycket val acklimatiserad. En framtida Everestbestigare?


Pa vag mot Everest base Camp

3 kommentarer:

  1. Vilken otrolig resa! Inspirerande för oss som sitter hemma på sofflocket.

    SvaraRadera
  2. Oj vad vi tänker på er och hoppas att ni klarade toppen igår och om inte så iaf idag.MIn puls är 200 undrar vad er är??? Kram Mamma och Kulvägen

    SvaraRadera
  3. Grattis Grattis till ER båda
    otroligt starkt
    Martin o. Malin

    Mor o. Far

    SvaraRadera